Ana içeriğe atla

PEYNİRLİ BÖREK





Malzemeler
(İç Harcı)
  • 800 gr. Antep peyniri
  • 300-400 gr. taze soğan
  • 1 bağ maydanoz
  • 1 tepeleme yemek kaşığı margarin
  • Tuz, kırmızı pul biber

Hazırlanması

  • Soğanı minik minik doğrayıp margarin ile hafif soldurun.
  • Peyniri rendeleyin veya robottan geçirin
  • Peynirin içine soldurulan soğanları ve ince kıyılmış maydanozları ilave edin.
  • Peynirinizin tuzuna göre tuzunu ve kırmızı pul biber ilave edin.
  • Hazırlanan iç Gaziantep'de ekmek fırınlarında pişirilir. Herhangi bir mayalı hamuru pide gibi açıp bu harcı koyarak hazırayabilirsiniz.

Notlar:
  1. Soğanı taze yerine kuru kullanabilirsiniz veya taze soğan kullanıyorsanız yağda soldurmadan koyabilirsiniz. Ama bu şekilde çok lezzetli olmuştu.
  2. Lor veya başka bir peynir de kullanabilirsiniz ama bulabilirseniz Antep peynirini tercih edin.
  3. Hamurla uğraşamam derseniz yufka ile de denenebilir. Hiç denemedim ama bu şekilde güzel olduğuna göre yufka ile de güzel olacaktır..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KUPTA KEKSIZ TIRAMISU

Cok pratik, keksiz ,kedidili bisküvisiz, yumurtasiz  hafif  bir  sütlü  tatli  tiramisu  tadinda 200 ml sivi  krema 200 gr mascarpone 1 paket  vanilya sekeri 4 yemek  kasigi  seker 1 paket  krema  sertlestirici üzeri  icin yaban mersini,frambuaz Derin bir kapta sivi  krema,seker, vanilya  sekeri, krema  sertlestirici eklenir, mikserle  koyu  bir  kivam  alincaya  kadar  cirpilir. Mascarpone ilave  edilerek cirpilmaya  devam  edilir. Kup veya kaseye kremadan  kasikla  konur,üzerine frambuaz ve  yaban  mersini ilave  ediltiken  sonra  yine  krema  ve meyveler konularak  buzdolabinda  bir  kac  saat bekletildikten  sonra  servis  edilir.

Tost Ekmeğinden Pizza

2 dilim ayvalık tost ekmeği sucuk biber domates rendelenmiş kaşar peyniri 1 tatlı kaşığı biber salçası yarım çay bardağı su Biber salçasını  yarım çay bardağı suyla sulandırdım ve ekmeklerin üzerine fırçayla bolca sürdüm.Sucuk,biber ve domatesleri küp küp doğradım.Hepsini karıştırdım.Ekmeklerin üzerine koydum ve 160 derece fırında 10dakika  kadar pişirdim.Pişince üzerine kaşar rendesi koyup eriyene kadar fırında beklettim...Sonra da AFİYETLE yedik..   :))

Glazürlü kakaolu kek

Malzemeler    4 yumurta    3 fincan şeker    3 fincan un    3 tatlı kaşığı kakao    yarım çay bardağı süt    vanilya    kabartma tozu    1 kupa süt    1  adet kramelli nescafe    glazür yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.sırayla diğer malzemeler koyulup karıştılır.Küçük boy dikdörtgen borcama dökülür.170derece fırında pişirilir.Fırından çıkınca dilimlenir.1 Kupa sütle nesface hazırlanır ve kek dökülür.daha sonra glazür sıcak suda eritilip kekik üzerine dökülür.fındık ve hindistan ceviziyle süslenir... dayanamadım hemen kenarından tadına baktım  :))